Слово дня

Слово дня
07 Лип 2025
  • Сьогоднішнє євангельське зцілення сухорукого в суботу — це Боже слово, яке говорить у саме серце нашої сучасної української реальності — реальності війни, вбивств, зневаги до людського життя і болючого запитання: «Де Бог у цьому всьому?»


    У цій історії Христос ніби навмисно вступає в конфлікт із тими, хто ставить форму понад суть, релігійний обряд понад милосердя, закон понад людину. Він не чекає кращого моменту, Він зцілює саме в суботу — в день, коли це “не можна”. Але для Христа головне — людина, яка страждає. Він бачить не “порушення порядку”, а конкретну долю, конкретну біль. Бо для Бога кожна людина — безцінна, навіть якщо для суспільства вона стала «сухорукою», «непотрібною», «зламаною».

    Хіба не це ми бачимо й сьогодні? Скільки людей стало просто “статистикою”? Скільки життів стерто з лиця землі лише тому, що хтось вирішив, ніби має право панувати? Світ забуває, що людина — образ Божий. І саме тому нам так болить.

    У час війни Церква — як Христос — має сміливо нагадувати: Сьогоднішнє євангельське зцілення сухорукого в суботу — це Боже слово, яке говорить у саме серце нашої сучасної української реальності — реальності війни, вбивств, зневаги до людського життя і болючого запитання: «Де Бог у цьому всьому?»

    О. Іван Купар
Слово дня
06 Лип 2025
  • [audio]https://mgce.uz.ua/images/summernote/blog/Неділя 4 по ЗСД__g6.mp3[/audio]


    У сьогоднішньому Євангелії ми бачимо Ісуса в Капернаумі — Він проголошує Добру Новину і творить чуда. Одним із головних персонажів є сотник — людина, яка, на перший погляд, має владу, авторитет і успіх. Він керує іншими, звик до контролю, до сили. Але навіть такий чоловік переживає момент, коли розуміє: не все в його руках.

    І це дуже близько до нас. Коли ми стикаємося з ситуаціями, на які не маємо впливу, в нас з’являється спокуса нарікати, шукати винних, замикатися в розчаруванні. Це — відголосок первородного досвіду Адама, який не повірив Божому слову і сховався.

    Але Євангеліє відкриває нам інший шлях: наші обмеження можуть стати початком віри. Кожна криза, кожен момент безсилля — це не випадковість, а можливість, яку Бог дозволяє, щоби звернути нашу увагу на Себе. Бо Він — Той, Хто Словом може зробити чудо.

    І найбільше чудо — це не зцілення чи знаки, а відкриття себе як улюбленого сина чи доньки, що з довірою сприймає Боже Слово. І тоді ця віра неминуче веде до братерства — до любові та прийняття ближнього.

    о. Ігор Секмар

Слово дня
04 Лип 2025
  • [audio]https://mgce.uz.ua/images/summernote/blog/П'ятиця 4 тижня по ЗСД__n8.mp3[/audio]

    В Євангелії від Матея неодноразово бачимо, як євангелист вказує: в Ісусі Христі сповнився весь Закон і Пророки. Але суть цього сповнення не в букві, а в любові та милосерді, які є його глибоким фундаментом.

    Сьогоднішнє Євангеліє показує нам чергову суперечку Ісуса з фарисеями. Вони не можуть прийняти того, що Закон був порушений — навіть коли це порушення служить людині. Їхнє серце не здатне побачити більше, ніж формальність. І саме тут Ісус відкриває драму: коли відсутній фундамент любові, Закон стає інструментом осуду, а осуд веде до смерті.

    Це Слово ставить і нам запитання:


    Чи знання, які я маю з віри, традиції, Церкви — приносять любов і милосердя, чи осуд і відмежування?

    Бо коли людина ще не досвідчила Божої любові до себе — любові, яка знімає тягар страху, дарує відчуття миру, захищеності й прощення — тоді вона починає використовувати Закон для самозахисту. І наслідком цього стає нездатність приймати іншого — особливо в його слабкості, в інакшості, в гріховності.

    Але Христос — це наш щоденний Хліб, Той, хто насичує найглибшу спрагу нашого серця — спрагу любові. Він не прийшов скасувати Закон, але наповнити його Собою, тобто любов’ю. І тому кожен, хто живе Ним, вже не служить букві, а дихає Духом, який оживляє.

    о. Ігор Секмар
Слово дня
03 Лип 2025
  • [audio]https://mgce.uz.ua/images/summernote/blog/Четвер 4 тижня по ЗСД__vt.mp3[/audio]

    Сьогодні ми чуємо продовження вчорашнього слова, яке запрошувало нас проживати життя згідно з правдою про себе: що ми — люблені Отцем, що ми — не самі. Ця правда може стати живою в нас лише тоді, коли ми є смиренними — коли дозволяємо Богові діяти у нашому житті.

    А смирення — це не слабкість, а внутрішня готовність відкривати серце на Божу присутність. Цьому смиренню ми навчаємось у контакті з Христом — через молитву, слухання Його слова і участь у Євхаристії.

    Прийняти Його ярмо означає бути поруч із Ним, бути з’єднаним у дорозі. Лише так можна нести ярмо життя з легкістю. Лише так можливо жити не для себе, а для іншого — у радості, свободі та вірі.

    о. Ігор Секмар


Слово дня
02 Лип 2025
  • [audio]https://mgce.uz.ua/images/summernote/blog/СЕРЕДА 4 тижня по ЗСД__72.mp3[/audio]

    У сьогоднішньому Євангелії ми чуємо, як Ісус прославляє Отця:

    «Я прославляю Тебе, Отче, Господи неба і землі, що Ти втаїв це від мудрих і розумних, а відкрив немовлятам».

    Йдеться не лише про розум, а про «мудрість світу цього» — прагнення знати все, все контролювати, самому себе забезпечити. Але Євангеліє відкриває нам щось важливіше: досвід того, що я — улюблений син, улюблена донька Отця.

    Коли людина не має цього досвіду, вона починає мислити як сирота: намагається сама себе захистити від страху за сьогодні, за майбутнє, від того, що скажуть інші. Вона живе в напрузі самозахисту.

    Але щоб вийти з цього, щоб справді відчути любов Отця, потрібно навчитися бути смиренним, як немовля. Смиренний — це той, хто дозволяє Богові діяти навіть у ситуаціях, які здаються нерозумними чи нелогічними. Той, хто не хапається одразу за силу чи контроль, щоб себе захистити, але покладається на Того, Хто любить.

    Це слово відкриває нам шлях миру і лагідності, шлях справжньої правди — жити як улюблені діти Отця.

    о. Ігор Секмар

Слово дня
01 Лип 2025
  • [audio]https://mgce.uz.ua/images/summernote/blog/Вівторок 4 по ЗСД__ob.mp3[/audio]

    Сьогодні ми чули про гру, в яку бавилися діти. Христос наводить її як приклад того, що не є правильним: у цій грі потрібно було вгадати, про що співає інша команда. Та проблема була в тому, що учасники не хотіли чути чи розуміти — усе сприймалося викривлено.


    Так само й ми часто не чуємо, що насправді говорить Бог через події нашого життя. Але кожному з нас дана одна велика «гра» — гра життя, у якій найважливішим є навчитися розпізнавати події свого щодення і проживати їх правильно.


    Це життя запрошує нас до правильного сприйняття того, що ми робимо, і щирого прийняття правди про себе. Коли ми чинимо зло — важливо мати сміливість визнати свою неправоту. І саме з цього моменту починається навернення. Але водночас важливо не залишатись у розпачі через свій гріх, бо цей розпач може лише породити новий смуток і зло. Ми маємо доступ до Божого прощення у Таїнстві Сповіді — це джерело відновлення та надії.


    Так само й у добрих моментах життя — коли стається щось радісне, важливо не знецінювати ці події, не накривати їх одразу хмарами песимізму чи страху. Бо Бог говорить до нас і через радість, і через дари, які ми отримуємо.


    Отже, сьогоднішнє слово веде нас до радості. Радості, яка народжується тоді, коли я беру відповідальність за свій гріх, але водночас знаю, що є джерело прощення. Тоді навіть момент навернення стає джерелом глибокої внутрішньої радості.

    о. Ігор Секмар


Слово дня
30 Чер 2025
  • [audio]https://mgce.uz.ua/images/summernote/blog/понеділок 4 тижян ЗСД__ay.mp3[/audio]

    У сьогоднішньому Євангельському слові ми чуємо про сумнів, який виникає в Івана Хрестителя. Він посилає своїх учнів спитати Ісуса: «Чи Ти Той, що має прийти, чи чекати нам іншого?» Іван очікував Месію, який прийде, встановить справедливість, відплатить за зло й поверне порядок. Натомість він бачить Ісуса, Який чинить діла милосердя — зціляє, прощає, навчає.

    Цей досвід близький і нам. Часто спасіння приходить у спосіб, зовсім не такий, як ми уявляємо. Найперше — спасіння приходить як любов до нас, такими, якими ми є: зі сліпотою, кривотою, глухотою наших сердець. Бог не перестає любити нас навіть тоді, коли ми вважаємо себе негідними любові й пробачення.

    Друге — Він спасає нас із гріха нашої «автономії», даючи нам моменти, що викликають дискомфорт: коли потрібно виявити любов до ближнього, пройти випробування, відмовитись від себе.

    Та Божа милість — велика. Христос прийшов, щоб зробити нас — найменших — учасниками Царства Небесного. Те, про що мріяли пророки — чути та бачити — ми маємо в кожній Божественній Літургії. Бог проявляє Своє Царство в нас — попри нашу убогість, сліпоту, глухоту.У сьогоднішньому Євангельському слові ми чуємо про сумнів, який виникає в Івана Хрестителя. Він посилає своїх учнів спитати Ісуса: «Чи Ти Той, що має прийти, чи чекати нам іншого?» Іван очікував Месію, який прийде, встановить справедливість, відплатить за зло й поверне порядок. Натомість він бачить Ісуса, Який чинить діла милосердя — зціляє, прощає, навчає.

    Цей досвід близький і нам. Часто спасіння приходить у спосіб, зовсім не такий, як ми уявляємо. Найперше — спасіння приходить як любов до нас, такими, якими ми є: зі сліпотою, кривотою, глухотою наших сердець. Бог не перестає любити нас навіть тоді, коли ми вважаємо себе негідними любові й пробачення.

    Друге — Він спасає нас із гріха нашої «автономії», даючи нам моменти, що викликають дискомфорт: коли потрібно виявити любов до ближнього, пройти випробування, відмовитись від себе.

    Та Божа милість — велика. Христос прийшов, щоб зробити нас — найменших — учасниками Царства Небесного. Те, про що мріяли пророки — чути та бачити — ми маємо в кожній Божественній Літургії. Бог проявляє Своє Царство в нас — попри нашу убогість, сліпоту, глухоту.

    о. Ігор Секмар

Слово дня
26 Чер 2025
  • В сьогоднішньому Євангелії, ми чітко можемо прослідкувати, що кожен ізнас є цінний для Господа. Навіть волосся на голові у нас пораховано. І тепер кожного разу коли приходитиме страх чи відчай, пам'ятай Господь за тебе, Отець любить тебе, Отець знає ситуаці твого життя, і вже є всій присутній. "Бо якщо Бог за нас то хто проти нас"( Рм. 8,31.)


    О. Віктор Бурлака 

Слово дня
25 Чер 2025
  • Христос не обіцяє Своїм учням легкого життя. Він каже прямо: «Я посилаю вас, немов овець серед вовків». Це — реальність християнського життя. Світ часто не приймає істини, яка викриває неправду, не приймає світла, що розганяє темряву.

    Та коли настає випробування, Ісус запевняє: «Не ви будете говорити, а Дух Отця вашого в вас говоритиме». Це велика обітниця: якщо ми довіримося Богові, Він сам буде діяти через нас.

    І найважливіше — «Хто витримає до кінця, той спасеться». Християнське життя — це не спринт, а марафон. Це шлях вірності, де переможцем стає той, хто не здається, навіть коли довкола — зрада, ненависть і біль. Бо наша надія — в Господі, Який створив небо і землю.

    Як пише апостол Павло: «Я боровся доброю борнею, скінчив біг — віру зберіг» (2 Тим. 4:7). Ці слова ще раз нагадують нам: життя християнина — це тривала боротьба і вірність до кінця.

    о. Віктор Бурлака

Слово дня
24 Чер 2025
  • Сьогодні ми згадуємо народження святого Івана Хрестителя.

    Це не просто історія про дитину.

    Це історія про молитву, на яку Бог відповів, про життя, яке стало місією.

    Захарія і Єлисавета молилися, чекали, надіялися — і отримали сина.

    І цей син не просто приніс їм радість.

    Він став тим, хто готував людей до зустрічі з Ісусом.

    А що, як і ти — відповідь на чиюсь молитву?

    Може, твоя мама колись стояла на колінах і благала Бога:

    «Господи, дай мені дитину, яка буде Твоя...»

    І Бог почув. І дав — тебе.

    Живий приклад

    Одна дівчина, Христина, випадково дізналася, що її мама багато років не могла завагітніти. І тоді молилась:

    «Боже, якщо даси мені дитину, я посвячу її Тобі. Вона буде Твоя...»

    Христина була тією відповіддю. І коли вона це усвідомила, її життя змінилося.

    Вона більше не хотіла жити «просто так».

    Вона захотіла жити — як Божий дар, на Божу славу.

    А як ти живеш?

    Чи розумієш, що твоє життя — це не випадковість, а відповідь?

    Чи живеш ти так, щоб через тебе хтось зміг зустріти Бога?

    Ти — не просто хтось.

    Ти — відповідь на молитву.

    Ти — Божий дар, покликаний нести Його світло іншим.

    МОЛИТВА:

    Господи,

    Я дякую Тобі, що я не випадковість,

    а відповідь на чиїсь молитви.

    Дай мені жити — як Твій дар,

    як Твій інструмент, як Твоє світло для цього світу.

    Амінь.

    Якщо ти народився завдяки молитві —

    живи так, щоб твоє життя стало чийсь відповіддю.

    О. Олександр Манзич

Слово дня
22 Чер 2025
  • [audio]https://mgce.uz.ua/images/summernote/blog/неділя 2 по зсд__kv.mp3[/audio]

    Коли Ісус проходив біля Галилейського моря, він побачив простих рибалок: Симона, Андрія, Якова, Івана…
    І мовив їм тільки одне:
    «Ідіть за Мною — і Я зроблю вас рибалками людей.»

    І що зробили вони?
    Негайно кинули сіті. Зараз же залишили човен. Пішли — не знаючи всього. Але довірилися. Бо відчули — це заклик від Бога.

    Так починається історія Церкви. Так народжується святість. Не з досконалості. Не з того, що все зрозумів. А з того, що почув і пішов.

    У Євангелії Неділі Всіх Святих ми читаємо Блаженства:
    «Блаженні вбогі духом… Блаженні чисті серцем… Блаженні переслідувані…»
    Це програма святості. Не на вівтарях — а в житті.

    Бо святість — це не виняток. Це покликання кожного християнина.

    І сьогодні ми згадуємо тих, хто це покликання втілив у нашому народі:
    – мученики й ісповідники віри,
    – святителі, мучениці, пустельники,
    – новомученики ХХ століття: з ГУЛАГів, тюрем, підпілля.
    – і прості, непомітні святі — бабусі, воїни, матері, душпастирі…

    Вони теж були рибалками, учителями, лікарями, пастухами. Але відповіли: «Так, Господи! Я йду за Тобою.»

    А що це означає для тебе?

    Святі не були супергероями.
    Вони просто дали Богові діюче “так”.
    І Бог діяв через них.

    Ти — теж покликаний.
    Не просто ходити до церкви,
    а стати світломстати сіллю,
    стати голосом Євангелія у світі темряви.

    Але мусиш вийти з “своєї лодки”.
    Вийти зі звички. Зі страху. З байд

Слово дня
21 Чер 2025
  • [audio]https://mgce.uz.ua/images/summernote/blog/СУбота 2 по ЗСД__2d.mp3[/audio]

    Ісус каже дуже просто й сильно:  «Не судіть — щоб вас не судили.» Бо тим самим мірилом, яким ми міряємо інших — мірятимуть і нас.

    Ці слова влучають просто в серце. Бо як часто ми легко помічаємо чужі слабкості — і зовсім не бачимо своїх.

    Скалка в чужому оці — болить нам більше, ніж колода у власному. Ісус не забороняє розпізнавати добро і зло. Але Він забороняє зверхність, осуд, глузування, лицемірство. Бо справжнє виправлення починається не з крику на інших — а з покори перед Богом: «Господи, очисти мене, щоб я міг із любов’ю допомогти ближньому.» А далі Ісус нагадує: «Просіть — і дасться вам. Шукайте — і найдете. Стукайте — і відчинять.»

    Тобто: Спершу — звернися до Отця. Спершу — відкрийся Його світлу. І тільки тоді зможеш стати провідником цього світла для інших. А що це означає для тебе? Якщо ти бачиш у комусь гріх — не кидайся судом. Молися. Подивись у дзеркало Божого Слова: чи сам не впав у подібне? Бо дуже легко кинути камінь. А дуже важко — подати руку. 


    Приклад з життя

    Одна монахиня, вже в старшому віці, розповідала: «У молодості я дуже швидко бачила “гріхи” інших сестер. Аж поки одного разу не почула в серці тихий голос: “А чи хотіла б ти, щоб Я так дивився на тебе?” Це змусило мене змінити погляд. Тепер я перш за все молюся: “Господи, покажи мені мою колоду — щоб я з любов’ю могла побачити скалку в іншому.”»

    МОЛИТВА:

    Господи,

    научи мене не судити інших,

    а спершу побачити себе.

    Очисти моє серце від гордості

    і дай мені дух лагідності та правди.

    Допоможи мені просити — і довіряти,

    1

  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 30
  • >
  • >|