В Ісусі до нас прийшло Боже спасіння
До корінтян другого послання святого апостола Павла
182 зач. 2 Кр. 6, 15-21
«А Він умер за всіх, щоб ті, що живуть, жили вже не для самих себе, а для Того, Хто за них умер і воскрес. 16. Так що віднині по-людському ми не знаємо нікого. Коли ж і уявляли собі Христа по-людському, то Його вже тепер так собі не уявляємо. 17. Тому, коли хтось у Христі, той – нове створіння. Старе минуло, настало нове. 18. Усе ж від Бога, Який примирив нас із Собою через Христа й дав нам службу примирення. 19. Бо то Бог у Христі примирив Собі світ, не враховуючи людям їхніх переступів, поклавши в нас слово примирення. 20. Ми ж посли замість Христа, немовби Сам Бог напоумлював через нас. Ми вас благаємо замість Христа: примиріться з Богом! 21. Того, Хто не знав гріха, Він за нас зробив гріхом, щоб ми стали Божою праведністю в Ньому».
Від Марка святого Євангелія читання
4 зач. 1, 23 -28
«А був якраз у їхній синагозі чоловік з нечистим духом, що закричав, кажучи: 24. “Що нам та й Тобі, Ісусе Назарянине? Прийшов єси нас погубити! Знаю-бо, хто Ти: Святий Божий!”. 25. Ісус погрозив йому: “Мовчи, вийди з нього!”. 26. Нечистий дух стряс його, скрикнув голосом дужим і вийшов геть із нього. 27. Здивувалися всі й один одного запитували: “Що це? Нова повновладна наука? Навіть наказує нечистим духам, і ті слухаються Його!”. 28. І вмить чутка про Нього розійшлася по всіх усюдах, по всій країні Галилейській».
В Ісусі до нас прийшло Боже спасіння
Описуючи екзорцизм у синагозі в Капернаумі (Мк 1:21), Марко хоче повідомити своїм читачам, що перед нами знак, який вказує на те, що в Ісусі до нас прийшло Боже спасіння. Це також потверджує, що Ісус − Божий Помазаник, Месія, Спаситель – значно могутніший за демонів: «Тепер світові цьому суд; тепер вигнаний буде геть князь цього світу» (Йо 12:31). Читаючи Євангеліє, зауважуємо, що з часом опозиція диявола до Ісуса стає ще більш явна: у пустелі вона була невидима для загалу й значно тонша; доволі помітна і навіть запекла у випадках з опанованими людьми; радикальна й цілковита у часі Страстей – «година і влада темряви» (Лк 22:53); найочевидніша, промовиста й тріумфальна перемога Ісуса в Його славному Воскресінні з мертвих.
о. Роман Северин