Воскресіння як перспектива ангельського життя
До Євреїв послання святого апостола Павла читáння.
Євр. 3, 5-11; 17-19
5 Мойсей був вірний у всім його домі, як слуга, на свідчення того, що мало бути сказане,
6 Христос же - як Син у своїм домі. А дім цей - ми, якщо дотримаємо до кінця непохитне довір'я і похвалу надії.
7 Ось чому, як каже Святий Дух: «Коли ви почуєте сьогодні його голос,
8 не твердійте серцями вашими, як то було на місці сварки в день спокуси у пустині,
9 де мене спокушали батьки ваші, виставляли мене на пробу, дарма що
10 сорок років бачили мої діла. Тому я і прогнівався на рід цей і мовив: Вони завжди блудять серцем, вони доріг моїх ніколи не знали!
11 Тому я і поклявсь у своїм гніві: Ні! їм не ввійти в мій відпочинок!»
17 На кого він гнівався сорок років? Хіба не на тих, що згрішили, які лягли кістьми в пустині?
18 Кому ж він клявся, що не ввійдуть у його відпочинок, якщо не тим, що були неслухняні?
19 І бачимо, що не могли ввійти через невірство.
Від Луки святого Євангелія читáння.
Лк. 20,27-44
27 Деякі з садукеїв, що кажуть, ніби нема воскресіння, приступили
28 й спитали його: “Учителю, Мойсей приписав нам: Коли чийсь брат, одружений, умре бездітним, нехай його брат візьме за себе його жінку й відродить потомство братові своєму.
29 Сім ото братів було. Перший узяв жінку й помер бездітним.
30 Потім другий,
31 і третій, і так семеро умерли, не зоставивши дітей по собі.
32 Врешті, померла й жінка.
33 Жінка та, отже, при воскресінні, кому буде за жінку, бож семеро мали її за жінку.”
34 Ісус відповів їм: “Сини цього світу женяться і виходять заміж.
35 Ті ж, що будуть достойні осягнути того віку й воскресіння з мертвих, не женяться і не виходять заміж;
36 бо й вмерти вже не можуть, тому що, до ангелів подібні, вони - сини Божі, бувши синами воскресіння.
37 А що мертві воскресають, - це й Мойсей при кущі дав був зрозуміти, де він назвав Господа Богом Авраама, Богом Ісаака й Богом Якова.
38 Бог же не є Бог мертвих, але живих, усі бо живуть для нього.”
39 Деякі з книжників, озвавшися, заговорили: “Учителю, ти добре сказав.”
40 І не насмілювались вони більше ні про що його питати.
41 І тоді він до них промовив: “Як же це кажуть, що Христос син Давида?
42 Бож сам Давид у книзі Псалмів мовить: Господь сказав Владиці моєму: Сиди праворуч мене,
43 поки я не покладу твоїх ворогів підніжком тобі під ноги.
44 Давид, отже, зве його Господом. Як же він може бути його сином?”
Воскресіння як перспектива ангельського життя
У цій дискусії із садукеями та книжниками Ісус вказує на вічність, на те що більше, краще; що Він прийшов нам наново відкрити красу буття синами та доньками Отця Небесного. Запрошую нас кожного дня знайти час щоб уже тепер думати про вічність, як про дар яким Господь нас хоче обдарувати, тому що Він нас бачить своїми синами та доньками.
О. Річард Зеленько