03 Жов 2024
Слово дня

Воскреслий Ісус уже царює над світом


До Филип’ян послання святого апостола Павла читáння.

Флп. 244 зач.; 3, 1-8.

1. Браття, радуйтеся в Господі. Писати вам те саме мені не важко, але вам воно корисно. 2. Уважайте на псів, уважайте на лихих робітників, уважайте на обрізання! 3. Бо «обрізання» – то ми, що духом служимо Богові, що хвалимось у Христі Ісусі, не покладаючися на тіло, 4. хоч я міг би покладатись і на тіло. Коли хто інший думає покладатися на тіло, то я ще більше: 5. обрізаний восьмого дня, з роду Ізраїля, з коліна Веніямина, єврей з євреїв, фарисей за законом; 6. щодо горливости – гонитель Церкви, щодо справедливости в законі – бездоганний. 7. Та те, що було мені зиском, ради Христа я вважав за втрату. 8. Ба, більше: я вважаю все за втрату ради далеко вищого пізнання Христа Ісуса, Господа мого, ради якого я все втратив і вважаю все за сміття, аби лише Христа придбати.

Від Луки святого Євангелія читáння.

Лк. 31 зач. 7, 17-30.

17. В той час розійшлася чутка про Ісуса по всій Юдеї і по всій країні.

18. Учні Івана сповістили його про те все. Тоді Іван покликав двох із своїх учнів 19. і послав їх до Господа сказати: «Ти той, що має прийти, чи іншого нам ждати?» 20. Прийшовши до нього, ті мужі кажуть: – Іван Христитель послав нас до тебе спитати: ти той, що має прийти, чи іншого нам ждати? 21. Саме того часу Ісус оздоровив багатьох від недуг, немочей та від злих духів і багатьом сліпим дав зір. 22. У відповідь Ісус сказав їм: – Ідіть сповістіть Івана, що ви бачили й чули: сліпі прозрівають, криві ходять, прокажені очищуються, глухі чують, мертві воскресають, бідним звіщається добра новина. 23. І блаженний той, хто не спіткнеться через мене. 24. А коли посланці Івана відійшли, Ісус почав говорити до народу про Івана: – На що ви вийшли дивитися в пустиню ? На тростину, що колише вітер? 25. На що вийшли ви глядіти? На чоловіка, одягненого в м'які шати? Таж ті, що в пишних шатах і в розкошах, сидять у царських палатах. 26. На що ви вийшли дивитись? На пророка? Так, кажу вам, і більше, ніж на пророка. 27. Це той, про кого написано: ось я посилаю посланця мого перед лицем твоїм, що приготує путь твою перед тобою. 28. Кажу вам: між народженими з жінок нема нікого більшого понад Івана; але найменший у царстві Божім – більший від нього. 29. Ввесь народ, що його слухав, і митарі визнали справедливість Божу і христилися хрищенням Івана. 30. А фарисеї та законовчителі відкинули Божий про них намір і не христились від нього.

Воскреслий Ісус уже царює над світом

«Саме того часу Ісус оздоровив багатьох від недуг, немочей та від злих духів і багатьом сліпим дарував прозріння». Особливістю проповіді ранньої Церкви було проголошення факту, що Воскреслий Ісус уже царює над світом. Це яскраво відображено саме в євангельських розповідях про Воскресіння. У цих «описах відсутня будь-яка надія на майбутнє, яка завжди згадується в інших новозавітних описах тоді, коли йдеться про Воскресіння; Марко та інші євангелисти бачать подію, яка сталася тут і тепер: Ісус воскрес із мертвих, отже, Він − Месія, істинний Господь усього світу; тому перед нами, Його послідовниками, постає нове завдання – ми маємо стати Його благовісниками, щоб звістити про Його панування усьому світові; Ісус воскрес, тому новий світ уже почався, тому ми всі вже не тільки очікуємо благ від цього нового світу, але й беремо участь у його здійсненні.

о. Роман Северин

Поділитись
Категорія