Де в Слові Божому сказано захищати життя зі зброєю в руках.

Де в Слові Божому сказано захищати життя зі зброєю в руках.

о. Іван Васько

о. Іван Васько - ThDr

Чер 05, 2024

Запитання: А де в Слові Христос вчив подібному, де Він закликав захищати когось зі зброєю в руках. Якщо Він Петру заборонив в Гетсиманії це?

Звичайно, Ісус саме так і сказав: «… всі бо, що за меч беруться, від меча загинуть» (Мт 26,52). Але треба читати уривок до кінця! 

Як Ісус продовжує Свою думку? Каже Петрові: «Чи гадаєш, що я не міг би попросити Отця мого, і він зараз же не дав би мені більш як дванадцять легіонів ангелів? Як же то збулися б Писання, що воно так мусить статися?» (Мт 26,53-54). Отже, Отець дав би… Але як інакше мають сповнитися пророцтва, як мала сповнитися Божа воля на спасіння? Тому Сказав  Ісус: «Сховай меч у піхву! Чашу, яку дав мені Отець, - чи не мав би я її пити?» (Ів 18,11).

Отже, в цьому уривку нема однозначної позиції Ісуса - "проти меча", проти вживання зброї, бо, якби було треба, 12 легіонів ангелів  би воювали за нього! До слова - один легіон - це 5-6 тис. вояків.

Інша ситуація з Євангелія. Перед самими стражданнями, Ісус дає настанови апостолам, як їм далі проповідувати Царство Боже: "як я вас посилав без калитки, без торби, без взуття, хіба вам чого бракувало?

– Нічого, – відповіли.

 І він до них промовив:

– Тепер же хто має калитку, нехай візьме, так само й торбу; хто ж не має, хай продасть свою одежу й купить меч. Кажу вам: має збутись на мені, що написане: його зараховано до злочинців. Так бо те, що сказане про мене, до кінця доходить. Вони сказали:

– Господи! Ось два мечі тут. Він відповів їм:

– Досить!" (Лк 22,35-39).

Ці настанови мали на меті попередити  апостолів у серйозності ситуації після Його арешту. Проповідь Царства Божого буде вже більш небезпечною, як це було до цієї миті. Саме тому учні повинні мати при собі традиційні атрибути миру: калитку з грошима і гарну одежу; але для чого ж тоді торба і меч - традиційні атрибути війни? Звичайно ж не тому, бо Ісус готував апостолів до війни, хіба тільки для того, щоб бути готовим до умов війни...

Ісусові йшлося наголосити на кардинальній зміні мислення та поведінки учнів у нових умовах, які настануть після Його смерті та воскресіння, коли практично одразу почнуться переслідування апостолів і перших християн. В даному уривку, де учні зауважили, що в них уже є два мечі, Ісус сказав, що цього "досить." Бо йдеться не про накопичення зброї, але про те, щоб мати чим захиститися...

Інших прямих вказівок Ісуса щодо війни і зброї ми не маємо. Однозначно одне: Бог не хоче війни! Саме тому в книзі Одкровення написано: "Як хто в полон бере - сам у полон піде він; як хто мечем убиватиме, мусить сам бути мечем убитий, тут терпіння і віра святих." (Од 13,10). 

А як щодо Старого Заповіту? Його не можемо ігнорувати, адже Ісус Сам сказав: "не думайте, що я прийшов усунути закон чи пророків: я прийшов їх не усунути, а доповнити", (Мт 5,17). 

Думаю, буде достатньо пригадати пророка Самуїла, який, безсумнівно, виконував заповіді й повеління Господні. Проте, одного разу він сказав Агагу, царю амалекитян: «Як твій меч позбавляв жінок дітей, так, між жінками, твоя мати буде позбавлена дитини» і розтяв Агага на шматки перед Господом у Гілгалі" (1Сам 15,33). І що, загинув Самуїл, взявши в руки меч? Звичайно, що ні! Тому,  що він не прийшов з мечем, і він нікого не вів у полон і нікого примусово не депортував, як робив це цар Агаг.

Потім історія,  яку всі знають, як цар Давид подолав Голіафа: хоч той був помазанником самого Бога, він вразив філістимлянина пращею і каменем, а потім убив його та відтяв мечем його голову (1Цар 17,50-51).

Отже, і зброя може бути в руках християнина знаряддям відплати тим, хто йде війною та чинить зло!

У Посланні до римлян апостол Павло пише, що представник влади, тобто також військовий: "слуга Божий, тобі на добро. А як ти чиниш зло, то бійся, бо недарма меч носить; Божий слуга, що відомщає і карає того, хто чинить зло" (Рим 13,4). 

Тому той, хто вживає зброю щоб захистити і не для того, щоб вбивати, але щоб винищувати зло і вражати загарбників, ґвалтівників, нелюдів, розбійників і грабіжників - така людина- Божий слуга, що захищає життя інших, особливо беззахисних і чинить справедливість!

Відео з детальнішою відповіддю ТУТ



Поділитись
Категорія