Піст разом з Ісусом
До Римлян послання святого апостола Павла читáння.
Рим. 90 зач.; 5, 17 – 6, 2.
17. Браття, коли через переступ одного смерть царювала через одного, то тим більш ті, що одержують щедро ласку і дар оправдання, царюватимуть у житті через одного Ісуса Христа. 18. І як через переступ одного на всіх людей прийшов засуд, так через чин справедливости одного на всіх людей приходить життєдайне оправдання. 19. Бо як через непослух одного чоловіка багато людей стали грішниками, так через послух одного багато людей стане праведними. 20. Закон же прийшов, щоб збільшився переступ, а де збільшився гріх, там ще більшою стала ласка, 21. щоб як панував гріх зо смертю, так панувала й ласка через оправдання на вічне життя, через Ісуса Христа, Господа нашого. 1. Що ж скажемо, чи зостанемося у грісі, щоб збільшилася ласка? О ні! 2. Ми, що вмерли для гріха, як нам у ньому далі жити?
Від Матея святого Євангелія читáння.
Мт. 31 зач. 9, 14-17.
14. В той час приступили до Ісуса учні Івана й кажуть: – Чому ми й фарисеї постимо, а твої учні не постять? 15. Ісус відповів їм: – Чи ж личить весільним гостям сумувати, поки молодий з ними? Надійдуть дні, коли від них візьмуть молодого, і тоді будуть постити. 16. Ніхто не пришиває латки з нової тканини до старої одежі, бо латка в одежині збіжиться, і діра стане гірша. 17. І не вливають нового вина в старі бурдюки, а то бурдюки тріснуть, і вино розіллється, і бурдюки пропадуть; а вливають молоде вино в нові бурдюки, і одне й друге збережеться.
«Піст з Ісусом»
Сьогоднішнє слово запрошує нас до серйозності та нової дійсності про піст. Ісус пояснює учням як мають постити. Між учнями витворилось певне змагання – хто більше часу нічого не їстиме. Можливо, витривалий вважався досконалішим. Христос бачив ці перегиби і Його навчання щодо їжі є помірковане. Він схвалює умертвлення в споживанні їжі, осуджує зажерливість, бенкетування одних і голодних інших. Однак Христос приносить нове розуміння посту. Головний наголос ставить на очищення, вдосконалення душі, очищення від гріха. Добре поступає той, хто вміє постити і тілесно, і духовно. Одне одному не протирічить, а навпаки – допомагає.
о. Андрій Лендєл